[Shortcut to Home Page] Illuma Solutions Website Design, Eagan MNBe Seen On The Web

Text Messaging Abbreviations & Shortcuts

Here's a list of over 300 popular SMS (short message service) text messaging abbreviations or text messaging shortcuts used to reduce typing on your cell phone, SmartPhone (iPhone, Samsung, Android, etc.), or on your computer keyboard. Some may call it "internet slang" or a form of "leet".

You might also be interested in a list of popular smileys or emoticons to add to your email or text messages. You can also learn here about Emojis, which are small picture icons that can be added to messages on the iPhone or Windows 7 SmartPhones. Please send me an email and let me know of any good ones that I've missed. THX.

143 or 459 - I Love You

420 - Marijuana

AAF - As A Friend

AAK - Asleep At Keyboard OR Alive And Kicking

AAMOF - As a matter of fact

AAP - Always A Pleasure

AAR8 - At Any Rate

ABT - About

ACC - Anyone Can Come

ADAD - Another Day, Another Dollar

ADN - Any Day Now

AFAIAA - As Far As I Am Aware

AFAIC - As Far As I'm Concerned

AFAIK - As Far As I Know

AKA - Also Known As

AML - All My Love

ASAP - As Soon As Possible

ATM - At The Moment

ATYS - Anything You Say

AWA - As Well As

AWC - After Awhile Crocodile

B4 - Before

B4N - Bye For Now

BAU - Business As Usual

BBL - Be Back Later

BBS - Be Back Soon

BC or B/C - Because

BCNU - Be Seein' You

BD - Big Deal

BEG - Big Evil Grin

BF - Boyfriend

BFF - Best Friends Forever

BFN - Bye For Now

BIF - Before I Forget

BIL - Brother In Law

BLNT - Better Luck Next Time

BMG - Be My Guest

BR - Best Regards

BRB - Be Right Back

BTDT - Been There, Done That

BTW - By The Way

BYTM - Better You Than Me

C-P - Sleepy

CD9 - Code 9: Parents Nearby

CID - Consider It Done

CMIIW - Correct Me If I'm Wrong

CRB - Come Right Back

CSL - Can't Stop Laughing

CU - See You

CUL or CUL8R - See You Later

CUS - See You Soon

CUZ - Because

CWOT - Complete Waste Of Time

CYA - Cover Your A**

CYE - Check Your E-mail

DFO - Done Fell Out

DIIK - Darned If I Know

DIY - Do It Yourself

DKDC - Don't Know, Don't Care

DQMOT - Don't Quote Me On This

DTRT - Do The Right Thing

DUCWIM - Do You See What I Mean?

DW - Don't Worry

DWF - Divorced White Female

DWM - Divorced White Male

DWBH - Don't Worry, Be Happy :O)

DYFI - Did You Find It?

EOD - End Of Discussion

EOL - End Of Life

EOM - End Of Message

EOR - End Of Rant

EZ - Easy

F2F - Face To Face

F2T - Free To Talk?

FAQ - Frequently Asked Questions

FBM - Fine By Me

FBOW - For Better Or Worse

FCOL - For Crying Out Loud

FIMH - Forever In My Heart

FITB - Fill In The Blank

FOAF - Friend Of A Friend

FOFL - Falling On The Floor Laughing

FOMCL - Falling Off My Chair Laughing

FUBAR - Fouled Up Beyond All Recognition

FWIW - For What It's Worth

FYEO - For Your Eyes Only

FYI - For Your Information

G2CU - Good To See You

G2G - Got To Go

G2R - Got To Run

GAC - Get A Clue

GAL - Get A Life

GB - Goodbye

GBTW - Get Back To Work

GBU - God Bless You

GF - Girlfriend

GGN - Gotta Go Now

GI - Good Idea

GJ - Good Job

GL - Good Luck

GMTA - Great Minds Think Alike

GOL - Giggle Out Loud

GR8 - Great

GTG - Got To Go

H8 - Hate

H/O - Hold On

HAGN - Have A Good Night

HAGO - Have A Good One

HAK - Hugs And Kisses

HAND - Have A Nice Day

HBU - How About You?

HH - Ha-ha

HHIS - Hanging Head In Shame

HOAS - Hold On A Second

HTB - Heavens To Betsy (for the older crowd)

HTH - Hope This Helps

IAC - In Any Case

IAE - In Any Event

IC - I See

ICBW - It Could Be Worse

IDC - I Don't Care

IDK - I Don't Know

IDTS - I Don't Think So

IIRC - If I Remember Correctly

IK - I Know

ILY - I Love You

IMHO - In My Humble Opinion

IMLTHO - In My Less Than Humble Opinion

IMO - In My Opinion

IMPOV - In My Point Of View

IOW - In Other Words

IRL - In Real Life

JIC - Just In Case

JK or J/K - Just Kidding

JLMK - Just Let Me Know

JMO - Just My Opinion

JT or J/T - Just Teasing

JTLYK - Just To Let You Know

K - Okay

KIS - Keep It Simple

KIT - Keep In Touch

KOTL - Kiss On The Lips

KOW - Knock On Wood

KWIM - Know What I Mean?

L8 - Late

L8R - Later

L8RG8R - Later, Gator

LBAY - Laughing Back At You

LBH - Let's Be Honest

LMIRL - Let's Meet In Real Life

LOL - Laughing Out Loud -or- Lots Of Laughs

LOLO - Lots Of Love

LMAO - Laughing My A** Off

LQTM - Laughing Quietly To Myself

LTNS - Long Time No See

MIRL - Meet In Real Life

MMA - Meet Me At

MMB - Message Me Back

MOO - My Own Opinion

MorF - Male or Female

MOS - Mom Over Shoulder

MSG - Message

MTFBWU - May The Force Be With You

MYOB - Mind Your Own Business

NALOPKT - Not A Lot Of People Know That

NBD - No Big Deal

NC - No Comment

NE - Any

NE1 - Anyone

NEWB - person who is new to something

NFS - Not For Sale

NM - Never Mind

NMH - Not Much Here

NMU - Not Much, You?

NOOB or N00B - inferior person

NOYB - None Of Your Business

NP - No Problem

NRN - No Response Necessary

NVM - Never Mind

NW - No Way

NWO - No Way Out

O4U - Only For You

O RLY? - Oh, Really?

OIC - Oh, I See

OMDB - Over My Dead Body

OMG - Oh My Gosh -or- Oh My God -or- Oh My Goodness (for the older crowd)

OOTO - Out Of The Office

OT - Off Topic

OTOH - On The Other Hand

OTP - On The Phone

OTTOMH - Off The Top Of My Head

OWTTE - Or Words To That Effect

OYO - On Your Own

P911 - Parent In Room

PAW - Parents Are Watching

PCM - Please Call Me

PDH - Pretty Darn Happy

PIR - Parent In Room

PITA - Pain In The A**

PLS - Please

PLZ - Please

PLU - People Like Us

POC - Point Of Contact

POS - Parent Over Shoulder

POV - Point Of View

PPL - People

PRW - Parents Are Watching

PTMM - Please Tell Me More

Q - Question

QT - Cutie

ROFL - Rolling On the Floor Laughing

R - Are

RL - Real Life

RSN - Real Soon Now

RUOK? - Are You Okay?

S2R - Send To Receive

SFETE - Smiling From Ear To Ear

SIT - Stay In Touch

SITD - Still In The Dark

SMH - Shaking My Head

SMS - Short Message Service

SOH - Sense Of Humor

SOSDD - Same Old Stuff Different Day

SOZ - Sorry

SRY - Sorry

SSDD - Same S***, Different Day

STFU - Shut The F*** Up

STR8 - Straight

SUP - What's Up?

SYS - See You Soon

TAFN - That's All For Now

TBA - To Be Announced

TBC - To Be Continued

TBH - To Be Honest

TC - Take Care

TFF - Too Freaking Funny

TGIF - Thank Goodness It's Friday

THX - Thanks -or- Thank you

TIA - Thanks In Advance

TIC - Tongue In Cheek

TISNF - That Is So Not Fair

TMB - Text Me Back

TMI - Too Much Information

TOY - Thinking Of You

TTFN - Ta-Ta For Now

TTYL - Talk To You Later

TY - Thank You

U - You

U2 - You Too

UR - You Are -or- You're

VBG - Very Big Grin

W8 - Wait

W/ - With

W/E - Whatever

W/O - Without

WB - Welcome Back

WBS - Write back soon

WFM - Works For Me

WTF - What The F***

WTG - Way To Go

WTH - What The Heck?

WU - What's Up?

WYGOWM - Will You Go Out With Me?

WYSIWYG - What You See Is What You Get

WYRN - What's Your Real Name?

XOXO - Hugs and Kisses

Y - Why

YOLO - You Only Live Once

YRG - You Are Good

YT? - You There?

YW - You Are Welcome

ZZZ - Tired or bored



Thanks for contributing...

B.T. on 12/24/07, C.E. on 01/11/08, E.L. on 11/21/08, I.B. on 9/8/12, J.A. on 12/27/13 and B.B. on 4/2/14.

 

Return to top of page

[logo] Illuma Solutions
Contact Us

  Sarah Wagner
  office: (651) 686-6981